Advertiser

Advertiser
Nak Cari Kerepek.. Datang Sini

Domain Tawaran Terbaik

Info Aiskrim Kon Pelbagai Rupa Perisa Yang Menarik

Aiskrim Kon Banner
Aiskrim kon pelbagai rasa

Info Aiskrim Kon Pelbagai Rupa Dan Jenis Perisa Yang Menarik

Tahukah anda apa itu Aiskrim kon, ramai yang sukakan aiskrim kon lebih lebih lagi buatan homemade. Kami kongsikan jenis bagi aiskrim kon dengan pelbagai rupa perisa yang menarik. Asas bagi aiskrim kon yang berbentuk tiga segi bulat dan yang menariknya ialah bekas dari tempat aiskrim itu boleh juga dimakan. Baca juga dari sejarah sumber di internet mengatakan kisah dari awal wujudnya aiskrim kon ini.

Sejarah Tentang Aiskrim Kon

Populariti aiskrim kon meningkat naik pada awal abad ke-20. Sebutan pertama perkataan kon yang di tulis didalam buku Mrs. A. B. Marshall’s Book of Cookery pada tahun 1888 adalah merujuk kepada bekas aiskrim yang boleh dimakan. Dalam salah satu resipinya iaitu “Cornet with Cream”, beliau menjelaskan bahawa kon yang dihasilkan adalah diperbuat daripada badam dan dibakar didalam ketuhar. Aiskrim kon mula dipopularkan di St. Louis World’s Fair USA pada tahun 1904. Bermula disinilah maka lahirnya ais krim jenama Cornetto.

Pengalaman Makan Aiskrim Kon Yang Menarik

Penjual bermotor banyak menjual aiskrim jenis kon ini. Saya teruja bila mendengar loceng yang dibunyikan dan tanda yang penjual aiskrim akan lalu. Pelbagai jenis dan saiz kon, ada yang kecil sedang juga besar, kon single, double, triple dan yang best sekali sudah tentu perisanya.

Jenis Perisa Aiskrim Kon dan rasa seperti dibawah ini :
  • Perisa keladi
  • Perisa vanilla
  • Perisa strawberry
  • Perisa coklat
  • Perisa jagung
  • Perisa durian

Banyak lagi dan macam macam jenis lagi mengikut kreativiti untuk mengolah aiskrim secara kreatif di rumah buatan homemade, peluang bagi yang ingin membuat bisnes aiskrim seperti jenis diatas.

Sumber : Internet

Tempahan Katering Aiskrim

Tempahan aiskrim  bagi pakej katering terbaik untuk majlis boleh hubungi kami di bahagian - Contact Us - Di laman : www.aiskrim4u.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Aiskrim Katering Hanan IceCream untuk serikan majlis anda - Contact : 018 - 3214610 WhatsApp