Advertiser

Advertiser
Nak Cari Kerepek.. Datang Sini

Domain Tawaran Terbaik

Antara Kisah Sejarah Baskin Robbins Juga Di Malaysia

Baskin Robbins
BR baskin-robbins

Antara Kisah Sejarah Baskin Robbins Juga Di Malaysia

Sejarah BR baskin-robbins rantaian aiskrim yang bersifat global yang diasaskan oleh Burt Baskin dan Irv Robbins pada tahun 1945. Aiskrim yang dihasilkan telah digabungkan di Glendale, California. Syarikat ini juga merupakan rantaian pakar aiskrim terbesar di dunia dengan mempunyai lebih daripada 5,800 lokasi, yang mana 2,800 cawangan telah tersedia di Amerika Syarikat. Baskin-Robbins telah mengedar aiskrim di lebih daripada 30 negara di dunia. Syarikat ini beribu pejabat di Canton, Massachusetts. Baca juga - Sejarah Aiskrim

Sumber : wikipedia

Kisah di Balik Logo Baskin Robbins

Tahukah kalian kisah di balik logo Baskin Robbins?  Pada tahun 1953, agen periklanan lokal bernama Carson /Roberts menyarankan pendiri perusahaan es krim Baskin Robbins (Burton "Burt" Baskin and Irvine "Irv" Robbins ) agar memiliki identitas dan image di bawah nama Baskin-Robbins 31 Ice Cream. Mereka memasukkan logo "31®" untuk mewakili satu rasa dalam satu hari sepanjang satu bulan. Sedangkan polkadot berwarna pink (cherry) dan brown (cokelat) mengingatkan kepada badut, carnival, dan keceriaan. Mereka menggunakan kesan kartun untuk membuat rasa es krim mereka yang khas lebih hidup dengan menyorot nama dan komposisi es krim yang lezat. Dengan branding ini, sendok pink Baskin Robbins tercipta dengan kepercayaan bahwa siapapun dapat mencicipi rasa apapun dari berbagai rasa es krim yang mereka punya secara cuma-cuma.

Logo terbaru Baskin Robbins yang diterbitkan pada 2007 secara cerdas menyiratkan angka 31 dengan warna pink dalam inisial B R yang mengindikasikan 31 rasa es krim yang pertama kali mereka ciptakan. Font yang mereka pakai lebih berbentuk zig-zag. Warna pink mencirikan sendok pink yang diberikan untuk mencicipi sample rasa sedangkan warna biru berarti kualitas dan keunggulan produk.
"Not everyone likes all our flavors, but each flavor is someone's favorite."
— Irv Robbins, co-founder

Sumber : Creativo

Baskin Robbins
Happy Merdeka

Baskin Robbins Di Malaysia

Banyak juga menganjurkan pelbagai acara di negara ini seperti hari Malaysia dan sambutan merdeka dalam setiap promosi mereka. Tema pink pada promosi hari rabu dan diskaun menarik pada logo mereka. Kebiasaan cawangan banyak di bandar bandar besar di sekitar Malaysia.

Popular Ke Aiskrim Baskin Robbins ni di Malaysia?

Apa kata mereka, Ikuti kata dan tulisan serta sedikit coretan mereka. Sebenarnya ada banyak lagi dan tak termuat nak isi semua, ikut bingkisan dibawah.

  • Baskin Robbins Ice-Cream Yang Menggila Sedapnya Hoi! Baru-baru ni aku terberjangkit dengan akak aku asyik-asyik nak makan ice cream baskin robbins ja.

Menu Baskin Robbins
Antara menu Baskin Robbins

  • Sebelum ni tak pernah layan pon baskin robbins ni ye la orang jakun makan ice cream cornatto ja, pas tu makan ice cream mcD, kalau nafsu makan dah macam jembalang aku pon pergi la mall beli ice cream dalam bekas tu kekah sama-sama dengan mak.

Menu Baskin Robbins

Menu di Baskin Robbins
  • Ok sekarang nak cerita pasal BASKIN ROBBINS ja. ice cream lain cerita lain kali je la yea.
  • Ni masa aku jakun la kat kedah mana nak ada BASKIN robbins ni. makan ice cream malaysia ja, ada perisa milo, asam boi, ada sirap,laici dan lain-lain.

Pink Day Baskin Robbins
Pink Day
  • Baskin pink day hari rabu baskin buat promo. kena pakai warna pink ja.
  • ok happy - happy makan ice cream

Pink Day Baskin Robbins
Pink lagi offer

  • Sapa suka makan eskrem Baskin Robbins angkat ketiak!
  • Never get enough of Baskin Robbins! Dulu biasa akan tunggu hari Rabu sebab nak kejar Pink Day.
  • Tak silap I, dua scoop junior RM7.50 (kot?) Ok takper. Kalau tak sure, klik sini untuk tengok harga, jenis ice-cream and promosi eskrem baskin Robbins ok?

Menu di Baskin Robbins
Aiskrim Kon Baskin Robbins
  • Sekarang ni kalau beli ice-cream dari pukul 12pm – 3.00pm, 2 scoop harga dia akan jadik RM10.00, memang murah dari harga yang bukan promosi.

Menu Baskin Robbins
Antara jenis menu
  • I punya favorite ada  Yang terpalingggggg suka ialah Cotton Candy. Sedap. Rasa gula-gula kapas. Susah nak explen macam mana sedap dia. Makna kata kalau jumpa sapa yang reka perisa ni, I nak peluk kuat-kuat tanda terima kasih sebab bagi I rasa eskrem yang sedap macam ni. 

Ini antara kata mereka yang teruja dengan aiskrim Baskin Robbins * ayat diatas telah disunting ada yang tidak disunting.

Tempahan Katering Aiskrim

Tempahan aiskrim bagi pakej katering terbaik untuk majlis boleh hubungi kami di bahagian - Contact Us - Di laman www.aiskrim4u.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Aiskrim Katering Hanan IceCream untuk serikan majlis anda - Contact : 018 - 3214610 WhatsApp